bulgarien 2010

Tänkte skriva lite om resan.

På måndagen åkte vi till Arlanda och sov på hotell tillsammans med min mamma, "pappa" och lillebror.
Vi åt en god middag och badade lite i deras pool.
Dagen efter mötte vi upp min morbror med familj inne på Arlanda.
Checkade in och satt sedan och fika tills planet skulle gå.
Att flyga flygplan gick kanoners med Novalie.
Hon var lite rastlös på resan dit men det gick bra,
och hem så sov hon hela resan =D
Det var riktigt härligt att få flyga igen, sist var ju vintern 2006 till Thailand.

Vädret var jätte bra hela veckan förutom en kväll (tror det var första kvällen)
då det åskade och blixtrade och öste ner regan... Men det var mysigt!
Sen var det bara SOL SOL och SOL...
Vi låg nere vid stranden mesta dels och shoppade såklart.
Novalie älskade vattnet och ville bada mycket
sen låg hon på solstolen i skuggan och sov.
kan tänka mig att det var skönt för det fläktade skönt och när man sover utomhus så sover man som bäst.
Eller iaf barn ;)

Vi hyrde även en bil i Bulgarien, eller rättare sagt en mini buss eller van som det aknske heter.
Då vart det att besöka Burgas, Nessebar och Sunny Beach.
Kul att få se hur Bulgarierna lever m.m.
I Burgas var det rätt så fattigt och alla husen såg slitna ut.
Men som sagt så är det kul att få uppleva alndras kulturer m.m.
Sen var det intressant att få höra om allting om dom, deras historia och hur det var en massa MAFFIA m.m. som styrde det mesta.
Så coolt.

Men som sagt så var det härligt att få komma bort från Sverige en kort stund och bara få vara.
Maten var ju inte god alls förresten.
Samma äckliga mat på hotellen varje dag.
Ute på restaurangerna så var den ätbar men inte alls god.
Så ikväll när Novalies sover hos sin farmor i fiskis så ska jag och älsklingen äta en god middag här hemma (eller restaurang)
Har inte bestämt oss ännu.
men gott ska det bli att få äta svensk mat igen med alla goda kryddor.

Jag kommer inte att lägga upp en massa bilder från resan här,
utan dom kommer upp på fejjan!
Så ni som har mig där får se en hel del snart ;)

Men denna kan jag bjuda på iaf!







Ska verkligen försöka hålla nu att man åker iaf 1 gång om året utomlands!


Ne nu ska jag facebook nörda ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0