mamma jag vill ha välling!!!!!

Kom hem för en liten stund sedan,
har vart i pulkabacken med Novalie,
Emilia, Veronika och Bonzo!
Så kul så ;)
Fick även inviga mina termosar hehe,
med hängslen och grejer hehehehe!


Nu när vi kom hem så sa Novalie

- Mamma, jag vill ha välling!

- Eh jaha oki absolut...

(hon har inte velat ha välling på flera månader,
säkert ett halvår snart)

Men jag lyckades hitta en liten nappflaska som vi hade kvar hemma
och fyllde den med färdig fullkornsvälling och hon drack.
När det var slut så ville hon ha mer!
Så hon fick resten av den... 200 ml drack hon upp
och ville ha ytterligare mer efter det!
Vilket hon inte fick eftersom det är middag om ett tag...

Men jag är i chock!
Barn kan verkligen få en att inte fatta någonting.
Min lilla plutt,
hoppas hon fortsätter vilja ha välling.
Det är ju bra för barn ;)



Lite bilder från pulkaåkningen!















Ska snart börja med middagen
Det blir spagetti med räkor, vitlök och tomater!
Något nytt men tror det kommer bli jätte gott ;)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Freija har inte heller druckit välling på flera månader och skulle man fråga henne om hon vill ha så skulle hon nog svara "äckligt, aldrig i livet" som med allt annat ;P Det är en kamp var eviga dag här hemma när det gäller mat. Så egentligen vore det ju bra om hon åtminstone ville ha välling ibland.

2010-12-28 @ 16:45:54
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/
Postat av: Sassa

Vilka härligt fina bilder... men du ja måste fråga har termosen hängslen=) hihi

2010-12-28 @ 17:27:30
URL: http://sassagino.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0