Mys fredag med Novalie ♥

Ja det vart en lugn och mysig fredag för min och Novalies del.
Medans Patrik var på fotboll och hade det skoj =)
Och Hammarby vann även matchen med 1-0 så det var kul !

Jag och novalie hade det som sagt väldigt mysigt,
efter att vi hade vilat så gick vi ut på balkongen,
jag smörjde in mig med Hawaiian Tropic


och satt och stekte medans Novalie satt på balkong "golvet" och målade
med vattenfärger!
Så vi båda fick göra nått vi tyckte va kul ;)








Jag försökte göra det lite mysigt för Novalie när hon skulle måla ;)
Sen fick hon även måla på balkongen vilket hon uppskattade.
men sen när vi skulle gå in så hämtade jag en
våtservett och torkade bort på balkongen då sa Novalie:
Novalie - Mamma, varför tar du bort det jag målat
jag - Vi måste tvätta bort det, för där ska det ju inte vara...
Novalie - (pratar tyst) Dumma mamma...

HA HA sötunge... hon vart inte glad på mig
men men, så kan det vara ibland ;)



Den där Hawaiian Tropic som jag har här hemma är den på bilden,
och det är INGEN solskyddsfaktor i den alls
utan den ska man ha om man vill "steka"
och jag vart väldigt fort röd om både armar och bröstkorg,
så jag vågade inte sitta för länge hehe.

Sen efter det vart det en behövlig dusch för oss båda eftersom
hon målade på både mig och sig själv och sen vart det bara en massa film/tv mys
tills vi somnade ;)


Idag är vi pigga och glada,
eller iaf jag och Novalie! ;)

Vi ska "fira" valborg
hemma hos morbror P med hans familj
och min mormor.

Så snart ska jag börja göra oss (mig o novalie)
iordning för min mormor kommer och hämtar oss runt 11 tiden!

Ska bli mysigt att komma hem till dom
och träffa dom igen! ♥

Blir det inge mer inlägg idag
så vill jag önska er alla en trevlig valborg =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0