Framtidsplaner...

Jag och patrik bollar en del med varandra angående framtidsplaner
Och då menar jag boendet.
Vårt mål är ju att flytta till hus eller radhus (helst radshus)
Och så vill vi INTE flytta från Nacka.
Vi älskar vårt fina Nacka och med allt som finns runt omkring!
Målet är alltså att bo kvar här i Orminge fast i radhus.
och nu för tiden så ska man ju ha en hel del till insatsen för att få ta ett lån.
Så vi har börjat prata och tänka lite,
och hur mycket det än svider i hjärtat att lämna den
lägenheten vi har nu så skulle det bästa vara att flytta från denna lägenhet
till något mindre och börja spara mellanskillnaden på hyrorna (hänger ni med) ?
För just nu betalar vi ca 7600:- för våran 3-4a på 90 kvm.
och den är jätte mysig och så, men så hög hyra går inte att betala och samtidigt spara,
eller joooo klart det går men det tar längre tid.
Så då skulle det ju vara bättre att hitta nå mindre för ett tag och spara till insatsen!

Gick iaf in på Bostadsförmedlingenshemsida där både jag och Patrik är med.
Och klickade fram mig till lediga lägenheter i nacka...
och vad får man? jooo.. FISKSÄTRA FISKSÄTRA FISKSÄTRA!
Gaaaaaaah... försökte tänka positivt att nu har jag ju körkort
så då kan man ju alltid ta sig därifrån eftersom kommunltrafiken suger därute.
Så jag vågade mig fram och kollade in lite lägenheter.
Hittade en 3a på lakegatan (bästa gatan i fiskis om man nu måste bo där)
på NB med uteplats osv.
Om vi skulle ta den så skulle vi spara iaf minst 500:- / månad.
Sökte den och låg på 2.a plats...
Ouuufff kände bara hur paniken började stiga inom mig och är det här verkligen vad jag vill?
2:a plats... då är ju risken ganska så stor att man får den..
Hur som så fick jag nästan hjärtklappning av att bara söka den lägenheten,
så lika snabbt som jag sökte den så tog jag bort mig från sökandet.
Det gick helt enkelt INTE och jag vet att jag ALDRIG skulle få med mig Patrik dit heller. 
JA jag vet inte vad jag ska skriva och vill inte säga för mycket heller hehe. 
men vi trivs inte där iaf!
Så jag sökte på en 3a på Skarpövägen istället och där kan vi tjäna upp till 1000:- / månad
om vi nu skulle få den!
Ja hörrni, att vara en medelmåttig svensson är inte lätt alla gånger.
Ett evigt planerande, fast tjänst, någorlunda lön m.m.
som man måste sträva efter för att få ett hem ;/
Aja bara fortsätta planera och hoppas att allt blir som man önskat sig EN VACKER DAG ♥



Kommentarer
Postat av: Veronika

De där e våra grannar ju :) dit skulle ni flytta! Samma gård och allt! Men då skulle du få drass med mig varje dag hehe

2011-12-15 @ 15:15:49
Postat av: Carro - Mammaliv & Foto

Så himla dåliga är väl inte kommunaltrafiken i Fiskis? Går ju både buss och tåg. Minst varje halvtimma iallafall. Jämför man med typ Värmdö eller HÄR är det ju rena drömmen med den kommunaltrafiken :)

2011-12-15 @ 15:28:24
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/
Postat av: Carro - Mammaliv & Foto

Ja men dålig är den ju inte! Det är ju ett som är säkert :) Jag menar det finns ställen som har det hundra gr värre. Sen är det ju en smaksak vad man väljer att tycka om det.

2011-12-15 @ 15:41:04
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0