Tänk Positivt

När jag vaknade imorse kände jag mig på dåligt humör,
men det var jag bara glad för,
det visade att jag hade känslor.
Sedan tog jag barnsalva istället för tandkräm på tandborsten.
Då förstod jag att även den bästa kan göra fel,
jag kände mig djupt tacksam för den insikten.
När jag öppnade kylskåpsdörren föll ett mjölkpaket ut,
gick sönder och stänkte ner min skor och byxor.
Jag intalade mig att det var bra för ovanlädret.
Byxorna hade jag ändå tänkt byta.
Under tiden kokade kaffevattnet över,
det fick mig att komma ihåg att kaffe på tom mage är hälsovådligt.
Just som jag slagit igen ytterdörren,
upptäckte jag att jag glömt nycklarna.
Den stunden, den sorgen, nynnade jag och tänkte på att jag inte behövde bryta mig in förrän efter arbetet.
Att de nya byxorna fastnade i cykelkedjan och att jag körde rakt in i grannarnas häck,
spelade egentligen ingen roll.
Tur att det inte var ännu dyrare byxor, mumlade jag glatt.
På jobbet tog jag in kaffekoppen till skrivbordet och råkade spilla det mesta på manuset till kvartalsrapporten.
Tur att det bara var ett fjortondagarsjobb som blev förstört,
det kunde ha varit tre veckors arbete,
ropade jag ut i korridoren och förresten hade jag ändå tänkt arbeta om det.
På hemvägen skulle jag ta ut pengar,
men mitt kort försvann in i bankomaten och kom inte ut igen,
fast jag på minuten bankade.
Nåja, de pengarna hade jag bara gjort av med,
filosoferade jag lugnt och tillämpade lite avslappningsteknik.
Låssmeden kostade bara 200:- och explosionen blev inte särskilt kraftig när jag knäppte på TV:n.
Nu kan jag skaffa ny TV och så blir omtapetseringen äntligen av. Så bra!
Det är fint att tänka positivt,
tänkte jag positivt och kastade mig i sängen så att benen på sängen vek sig.
Annars vet man inte vad som hade kunnat gå snett idag!

Kommentarer
Postat av: Jenni

Så där extremt positiv hoppas jag inte någon är på riktig, Gud vad jobbigt.. Haha!

2011-12-14 @ 16:43:56
URL: http://jennisfamilj.se/
Postat av: Therese mamma till Alicia 2 år & gravid

Nej det kanske det inte finns för vissa. Men det är så tråkigt när man inte får så många kommentarer när man ser statistiken öka varje dag :)

2011-12-14 @ 21:59:11
URL: http://youremyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0