bara motgångar just nu!

Hej hallå alla där ute!
Dålig uppdatering men inte mitt fel.

Nu ska ni få höra om dom två jobbigaste dagarna för mig.
Det är inte livshotande haha, men jävligt irriterande och ledsamt!

I förrgår eftermiddag så la tv:n, internet och hemtelefonen av
och det fungerar fortfarande inte.
Tänk er att vara hemma utan tv, internet och telefon!
Ja det är jävligt jobbigt kan jag lova.
Och sen igår så kom Celina och Julia upp för att leka med oss.
Vi går in i Novalies rum och leker lite.
jag sätter mig på golvet och kollar runt lite
och ser att det är mörkt uppe i taket längst väggen.
Säger högt - va fan, har tapeten lossnat???
Ställer mig upp på Novalies bord för att kolla
och känner då att det är helt blött där.
Så nu har det börjat läcka in vatten i Novalies rum.
För 5 månader sedan så läckte det in vatten i hallen,
så det här känns ganska så färskt!!!
Aja i vilket fall som helst så mår man dåligt av att bo i en lägenhet
där det läcker in vatten, och på detta så hade jag inga cigg och inga pengar.
Och jag kunde inte föra över genom datorn heller eftersom internet funkade inte.
Så igår var det riktigt jobbigt!!!

Jag ringde iaf till Wallenstam idag och grät
Ja jag grät på riktigt för jag pallar inte med sånt här
och Lars Gustavsson som är förvaltare där tog detta allvarligt
och sa att dom kommer så snabbt som möjligt.
Inom 1 timme så hade jag snickaren hos mig och han sa att dom måste
tapetsera om Novalies rum.
Sedan stod även självaste förvaltaren Lars Gustavsson utanför på gården och kollade upp mot oss med sina medarbetare, så nog tog han tag i detta rätt så snabbt...
Sen sa han även att vi skulle få reducerad hyra - hur mycket vet jag inte ännu men jag ska få det iaf!

Så såhär har mina senaste dagar sett ut...
Kul va??? =) haha! USCH!

Men bortsett från detta så har jag haft det kanon mysigt med min kusin Isabella som sov hos oss från i förrgår till igår och idag kommer andra kusin rebecca och ska sova hos oss!
Och imorgon ska jag och patrik umgås med nära och kära, dom kommer hem till oss och sen får vi se vad som händer =)
Novalie ska sova hos sin älskade farmor...
Hon patar om farmor hela tiden hehe... sötungen!

Ne usch nu vart det en massa text,
men vi höres väl när jag fått tillbaka internet och så!
Ha det bra så länge =)

Kommentarer
Postat av: Emelie ~ Gravid till barn #1

Tråkigt att höra det som inträffat i lägenheten, men skönt att det kommer bli fixat snabbt. :)

2011-01-07 @ 19:33:52
URL: http://emeliitaah.blogg.se/
Postat av: Lillis

Va träligt för dig :( Men det kommer alltid ngt gott ur allt de onda sägs de.. Så vem vet.. Du kanske skulle spela på lotto :)

2011-01-07 @ 19:45:40
URL: http://ahlinarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0