emma tycker till

Oj oj oj va länge sen det var jag tyckte till om saker och ting.
Men i detta inlägg så vill jag bara få ur mig lite tankar om vad jag tycker!
Och det handlar om att man ska behandla människor som man själv vill bli behandlad...

Att MOBBAS på vuxen nivå är bara löjligt
att inte VÅGA stå för vem man är när man
säger något dumt om någon annan är löjligt och fegt.

När man nu är den människan som mobbar och snackar skit
och trycker ner andra människor, då undrar jag vart dennes spärr
finns någonstans, fattar man inte att man kan göra den andre personen illa!

Den som blir mobbad kan må så fruktansvärt dåligt så att denne kanske inte vill leva längre
eller orkar kämpa emot alla dumma idioter som håller på!

Och sen att ens ORKA lägga ner energi på sånt
alltså att tracka ner andra människor förstår jag inte heller.
Livet är för kort för att hålla på med sånt
och man lever bara 1 gång!

Lägg ner den energin på något vettigt istället
som man tycker om att göra!

Nej usch, mår dåligt av att bara veta att det finns sånt folk
på denna jord som håller med mobbning.
Även 60 åringar gör sånt... helt SJUKT!!!




Behandla ANDRA som du SJÄLV vill bli behandlad ♥



(detta inlägg är inte till någon speciell utan bara vad jag tycker om detta)

Kommentarer
Postat av: Emelie - Graviditet nummer 1 <3

Så rätt med ditt inlägg. Jag håller verkligen med dig!! - Är skolan du går i på gymnasienivå eller måste man ha gått gymnasiet för att få gå där? Jag vill verkligen börja så snart som möjligt men kan ju vara svårt då jag väntar bara och får h*n under sommaren. Så blir nog efter mammaledigheten, vilket känns som att det kommer vara i en evighet.

2011-03-29 @ 14:34:25
URL: http://emeliitaah.blogg.se/
Postat av: Therese mamma till Alicia 1,5 år

Du har så rätt!

Jag förstår inte innebörden med att dra ner dom som redan ligger ner! Är det för att dom i själva verket mår dåligt själv? Jag hatar allt som har med mobbing att göra. Efter att jag har blivit det sen i lågstadiet och uppåt i högstadiet så sitter det ändå kvar, jag tar åt mig ganska lätt! Men det är sånt där man får jobba med och det gör jag än idag. Precis, man lever 1 gång och jag tycker att man ska ta vara på det man har i livet och göra nåt man tycker om än att sabotera för andra och deras liv! :)

2011-03-29 @ 15:30:34
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: Jonna

Du har så rätt! Mobbning är fruktansvärt och jag förstår inte hur man kan sova gott om natten då man vet att man gjort någon annan ledsen, genom att trycka ner den personen. Och just som du säjer, det är inte bara barn utan även vuxna som mobbas. Hemskt!! Jag uppskattar verkligen din blogg just därför att du skriver om lite olika saker, familj, kläder, mobbning, bakning, shopping, må bra aktiviteter (som gymmet) om din vardag, ja du förstår vad jag menar :)

2011-03-29 @ 16:51:07
Postat av: Jenni, lycklig tvåbarnsmamma

Just att mobba folk har blivit väldigt poppis på nätet när man kan vara anonym. Och just att inte våga stå för vad man tycker, så tänker på t.ex Lottis blogg, hon har ju fått helt sjukt elaka kommentarer från någon anonym person som bara vill trycka ner henne.

På arbetsplatser är mobbing väldigt vanligt också. Men jag blir inte förvånad att folk "orkar" hålla på så, eftersom dom har så låg självkänsla och mår själva bra när andra mår dåligt. Sorgligt men sant.

Bra inlägg Emma!

2011-03-29 @ 19:51:10
URL: http://jennisfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0