home sweet home

Precis som rubriken lyder känns det just nu!

Äntligen är jag och Novalie hemma efter
att jag varit på praktiken hela dagen och
Novalie har vart på förskolan!

Vi är trötta men glada =)


Vilket underbart väder vi haft idag
och vårkänslorna bara sprudlar i kroppen!
Och tur att vädret var fint eftersom jag vart i skogen
idag med förskoleklassen i ca 3 timmar!
I vanliga fall gillar jag inte naturen och så,
men idag var det faktiskt riktigt trevlig och mysigt!

Vi grillade PINN-BRÖD
Det är scones receptet som man
sedan snurrar runt degen runt en pinne
och grillar det tills det är klart!
Gott och mysigt var det...




På hemvägen från skogen tillbaka till skolan
så såg vi en myrstack där alla myror kommit
ut ur sitt bo och börjat arbeta inför sommaren!
Riktigt kul och intressant var det för barnen...
Även jag tyckte det var häftigt hehe ;)


Allt det där mörka är tusentals myror!

Men som sagt, praktikdagen var kanon idag
men nu är jag helt slut ;)


Efter praktiken vart det att hämta den finaste
och på hemvägen stannade vi och lekte en stund!







Nej nu ska jag och Novalie fortsätta kolla runt lite på cyklar!
Hon vill ha en blå eller lila cykel säger hon ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0