Italiensk mat!

Till Johanna!


Jag har tyvärr inga direkta recept som är italienska.
(förresten hur vet du att jag är italiensk?) =)

Jag kan 1 recept som min familj och jag ibland brukar göra.
och det är Pasta Napolitana...(alltså pasta med tomatsås)

Och då fräser man vitlök i mycket olivolja
tillsätter tomatpure och balsamvinäger
sedan häller man i krossade tomater
och kryddar efter smak (salt, peppar, socker),
sedan ska detta stå och små "koka"
ett bra tag, minst 1 timme.

Sedan serverar man pasta som är aldente =)

Svårare än så var det inte...


Men jag föredrar någon god pasta sallad med mozarella,
soltorkade tomater, olivolja, balsamico, italiensk skinka (parma)
med baguetter, godare är så kan det inte bli hehe ;)

Förresten, kom på att man kan lägga upp ett fat med varannan tomat
och varannan mozarella sen toppa med basilika och dra över lite olivolja =)





Det finns en massa gott ;)



Kommentarer
Postat av: charlotte fahlén

ser jätte gott ut ;)

2011-05-13 @ 09:18:19
URL: http://onlyfahlen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men Emma då...jag jobbar ju tillsammans med din morbror som låtskrivare på på två utav låtarna på skivan... (som kommer bli en hit) :))



Tack för receptet! :)

Ska göra någon italiensk förrätt till mina vänner ikväll tänkte jag och grabbarna får stå för grillningen :)



Ha en fin helg med dina nära och kära

2011-05-13 @ 16:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0