Angående rökningen!

Fick en kommentar för en liten stund sedan där det stod:


Jag har aldrig rökt i hela mitt liv, jag har inte ens provat att röka.
jag är så stolt att jag inte röker.
Människor som röker ser väldigt slitna och gamla ut när dem har rökt i bara några år.
Tänk då när dem har rökt i många år vad skabbiga människornas hud kommer att bli av giften.
Jag är 47 men ser ut som 27 för att jag inte röker.
Jag får alltid höra att jag ser så ung ut.
Du som tränar borde aldrig ha börjat röka.
Du som är så söt också, tänk på din hud


Måste ge ett litet svar till denna söta person som verkar vilja mig väl ;)

Jag började röka när jag var 13 och sen dess har jag rökt "på heltid"
Jag vet att man ser äldre ut och att det är skabbigt.
Men det är FRUKTANSVÄRT svårt att sluta med detta beroende!
Mitt MÅL är ju att verkligen att sluta röka, men som sagt så himla svårt.

Allting handlar ju om viljan så är det ju,
men min vilja är inte så stark alla gånger då den där dumma ciggen
lugnar ner mig en hel del i vardagen.
Men jag LOVAR att när viljan är riktigt stark så är det JAG som slutar röka!!!

Tack för din kommentar =)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ett litet tips från mig är att få hjälp på vårdcentralen där man kan få receptbelagda hjälpmedel. Jag och Richard fick båda hjälp av champix och har nu varit rökfria i snart 1,5år. Men gör dettai slutet av hösten, då är de som lättast.. Till våren sen får man se till att vara stark för då kommer suget.. Lycka till! =)

2012-04-09 @ 09:49:02
Postat av: fia

Är man 47 men ser ut som 27 så beror de nog mest på gener ;-). Klart att de spelar roll hur man lever men alla jag känner som aldrig rökt ser inte 20år yngre ut. Allt har sin tid och så även ditt avslut med ciggen. För övrigt tränar jag för fullt :-) dock utan körkort, men hade ett enormt behov av min träning så den var tvungen att ta större plats just nu :-). Kanske ses på nåt pass! Och lycka till med rökavvänjningen!

2012-04-09 @ 19:23:10
Postat av: Carro

Haha jag har en bild på Jessica, hon ser inte ut som 27, inte ens för tio år sen ;-) haha! Tack för igår hjärtat! Puss

2012-04-10 @ 15:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0