Fredag morgon & regn....

Himlen har tydligen bestämt sig för att vara öppen idag.
Regn regn regn....
Tur att jag ska jobba extra då ;)

jaha hörrni, nu tänkte jag dela med mig av mitt "viktiga" beslut.
Då kör vi!!!
 
Ca 1 vecka innan jag gick på semester i somras
så kontaktade jag ett företag där det bor utvecklingsstörda och med inslag av autism.
Jag ville ha ett extra jobb eftersom jag bara jobbar 75%
så då kan man ju jobba extra för o tjäna lite till ;)
Fick jobbet som vikarie och sen gick jag på semester.
Kommer tillbaka från semester efter 4 veckor
och kontaktar dom igen eftersom jag skulle börja med intro pass,
jätte trevligt och skönt jobb.
I förra veckan ville chefen prata med mig,
dom va så nöjda med mig där så dom erbjöd en tjänst på 90%... HJÄLP!
Jag som har kämpat att få bli fastanställd på mitt gamla jobb (vilket jag blir IMORGON)
Det var många tankar som for runt i huvudet på mig.
Byter jag jobb så går jag upp i tid och det blir mer pengar, men pengar är ju inte allt!
Och jag trivs ju så fruktansvärt bra på mitt gamla jobb, fast det är tungt emellanåt så trivs jag.
 
Ja det va ett riktigt svårt beslut,
för man får ju inte tjänstledigt för att prova på det andra jobbet.
Jag pratade nämligen med min gamla chef och berättade mitt dilemma,
hon ville så klart inte att jag skulle sluta,
men jag va tvungen att tänka lite till...
 
Jag hade inte kommit på ännu vad jag skulle göra
först jag satt på min 2a intervju med det nya jobbet,
där vi skulle diskutera aktiviteter och även min lön.
Men då frågade hon mig om jag fortfarande va intresserad?!
Svaret vart: Nej, jag har fortfarande mer och ge mitt gamla jobb.
 
Så jag följde mitt hjärta och stannar kvar på mitt gamla jobb
men fortsätter som timmis på det nya!
Ska jobba där ikväll och imorgon extra ;)
 
Ringe mig gamla chef och hon vart överlycklig!!!
 
Så imorgon mina vänner är jag ÄNTLIGEN FASTANSTÄLLD
(tillsvidare som det nu heter) ...
som jag har kämpat <3
 
Sådär nu vet ni det ;)
 
Pauline - du hade rätt hihi

Kommentarer
Postat av: Therese

Man ska följa sitt hjärta och jag tycker att du gjorde rätt i att stanna kvar på ditt gamla jobb! Grattis att du fick fast anställning :) det är som du säger, pengar är inte allt! Jag tycker gemenskapen och trivseln på jobbet går före allt annat. Ha en jätte bra dag! Kram

Svar: Tack så mycket... ja mitt val känns verkligen bra! o som sagt, pengar e inte allt ;) kram
Emma

2012-08-31 @ 07:50:45
URL: http://youremyangel.blogg.se
Postat av: Pauline

Ja tänk så rätt man kan ha =)
Men va skönt att du har bestämt dig och att det känns bra.!

2012-08-31 @ 09:16:16
URL: http://www.paulinesvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0