Helloooooooooooooooo

God morgon gott folk!
Ännu en ny dag med nya spännande möjligheter... hehe

Har som sagt vart ledig i 2 dagar
men idag börjar jag jobba igen och jobbar 3 dagar
sen är jag faktiskt ledig lördag och söndag ;)

Ska lämna Novalie till 9 tiden sen börjar jag jobba kl 13-20

Igår kom bästaste svärfar och hjälpte oss att storhandla,
det är verkligen skit jobbigt att ha körkort men INGEN bil!
Hoppas verkligen jag köper min alldeles egna bil snart!
Så skönt det kommer bli att inte behöva vara beroende av någon annan.
Jag hatar att fråga andra om hjälp
och än mer att få ett nej hahaha...
ja jag vet att jag e konstig...
Men iaf storhandlade för 3 veckor framöver.
Så nu kan man bara luta sig tillbaka och andas ut ;)

Kan faktiskt dela med mig av min matlista
ifall det är så att någon behöver lite tips ;)

♦ Korv med Bröd
♦ Ceazar Sallad
♦ Biffwok med asiatisk sås
♦ Fisk och Skaldjurspanna med ris
♦ Korvstroganoff med potatis
♦ Pasta med kräftstjärtssås
♦ Pestokyckling
♦ Tacotårta
♦ Pastagratäng
♦ Italiensk korvsoppa
♦ Bygårdens köttgryta
♦ Kött i grekisk vitlök
♦ Hemmagjord Calzone pizza

Det är inte maträtter för 3 veckor,
men det blir det om man äter några av dessa maträtter
2 dagar i rad och sen har vi även ett restaurangbesök
som tar en matdag plus rester ;)

Patrik brukar göra så - att när jag jobbar kvällar och inte äter hemma,
då gör han oftast pastagratäng som Novalie och Patrik äter 2 dagar i rad.
Och idag så ska dom äta korv med bröd,
vilket dom gör imorgon också eftersom jag jobbar kväll 2 dagar i rad.
Detta pga av att det är enklast för Patrik
eftersom dom är hemma vid 17 tiden och då är Novalie hungrig.

Ja nu har ni fått info om våra matrutiner haha...


Nu ska jag och Novalie sätta oss i köket och äta en god frukost ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0