Att hitta en bil känns Omöjligt

Jag vet att det INTE är omöjligt men både jag och min "far" är så kräsna.
Det ska ju liksom kännas rätt vid ett bilköp.

Igår hämtade han upp mig vid 14 tiden från mitt jobb
och så drog vi iväg till Lidingö för att kolla in Volvo V40 bilen
som jag tittade på dagen innan med min morbror.
Men när Jukka ser den så redan då tycker han den är
lite för skabbig och lite för mycket små rost.
Men han provkörde den och tyckte den verkade bra
tills han hörde ett klånkande ljud vid framhjulsdriftens högra sida.
Fast vi hade fått ner priset till 20 000:- så var det ändå en del pengar
som skulle gått åt till att fixa det.
Så den bilen sket vi i...
Började åka mot nacka, men svängde av mot Hammarby
och käkade på deras goda pizzeria.
Under tiden hittade vi en annan bil i Södertälje,
en Renault Scenic med värsta utrustningen och var rätt så fräsch
och även med glas takluckor*2... hur häftig som helst,
men när vi väl provkörde den så varvade bara motorn
och den hade svårt att växla upp av sig sjläv plus att bromsarna bak
vart man tvugna och fixa också.
Så det vart inte den bilen heller.

Så nu avvaktar vi igen och tar nya tag en annan dag ;)
Som sagt det måste kännas rätt !

Idag ska Novalie till förskolan och jag ska jobba 13-20.
Funderar på en prommis eller gymmet efter jag lämnat lillskrutten!
Promenad e ju skönast med hög musik men vi får se vad jag gör.

Hoppas ni alla får en trevlig fredag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0