Spöken/Andar

Ett spöke är enligt folktro och parapsykologi en avlidens ande, själ
eller immateriella skuggbild.
Ordet är inlånat från lågtyska (spook),
men flera äldre synonymer existerar.
Tron på spöken har existerat i alla kulturer genom alla tider
och hör till folktrons allra mest gemensamma föreställningar.
Det har gjorts otaliga tester och experiment av fenomenet
och flera vittnesrapporter tas fortfarande emot världen över,
men det finns ännu inga vetenskapliga belägg för spökens existens.
(texten taget från Wikipedia)
 
Ja hörrni...
Existerar detta eller inte??
 
Jag tror absolut på att det finns andar som inte vill släppa jorden och gå vidare,
men däremot så tror jag inte att jag är mottaglig till att kunna se eller höra andarna.
Men jag tror verkligen att det finns...
 
Ända sen min pappa gick bort så har jag velat testa
att gå till ett medium som kan prata med dom på andra sidan,
jag skulle vilja se om pappa har nått att säga till mig o.s.v!
Och det är nog något jag kommer att göra,
MEN jag ska känna mig 100% redo då innan  jag gör det!
 
Tror ni på Spöken/Andar?
Har ni upplevt något med dessa?
 
Intressant och veta vad andra tycker och kanske har upplevt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0