En lång historia kort...

Att ge upp sitt liv och deppa ihop totalt i 1 månad är precis vad jag har gjort...
Har inte velat dela med mig av detta pga att jag mått så dåligt,
men nu känns det som att jag kan berätta!
 
Om vi säger såhär:
Läkarna har sagt!!!
Från njursten
till panikångest
till polyp i gallan ( kan vara förstadie till cancer)
 
Till det riktiga svaret: GALLSTEN!
 
Jag har gått igenom psykologtider, röntgen, ultraljud, magnetröntgen
Mått psykiskt dåligt då jag trott att det var det värsta
Men igår ringde min doktor mig och sa:
Emma, du hade rätt från första början, det var bara en sten!
 
Att man ska behöva vara sin egna doktor känns fan inte tryggt.
Har skickats fram och tillbaka över allt - fått olika besked!
Det tär på en nå otroligt mycket! 
 
Och magnetröntgen var nog bland det värsta jag varit med om,
trångt utrymme, ligga stilla huuuuuuuuuur länge som helst
och en maskin som låter som FAN...
Shit va rädd ja va....
 
Men som sagt...
Min lycka och livslust kom tillbaka igår
då min doktor ringde mig!
 
Jag känner bara att man ska verkligen ta vara på livet,
umgås med dom man älskar
och ta en dag i taget!....
 
Absolut är det något man får jobba för
men nu känner jag att jag måste!
 
Vet ej om ni hängde med i allt nu,
men nu har jag fått skriva av mig iaf ;)
 
En bild på den värsta maskinen EVER!!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Vad skönt att det "bara" var en gallsten. Själv står jag på samma jävla ruta och trampar har pratat med verksamhetschefen på VC för att jag inte är nöjd med deras vård men inte fan gör dom något åt saken. Dom ska nog vara glada att jag ändå är så pass "frisk" som jag är. Men hur jävla svårt ska det vara att få den hjälpen man är berättigad? Hatar dom jävlarna. Dom har förstört 8 månader av mitt liv och tiden fortsätter ticka...

Svar: usch det är så jävla hemskt... =( 8 månader????? fy faaaaaaaan.... <3 <3 <3
Emma

2013-04-17 @ 09:29:40
URL: http://nilssonphoto.blogg.se
Postat av: Pauline, mamma till två små

Fy så jobbigt att du har trott att det varit någonting annat. Finns inget värre än att gå runt och vara orolig helt i onödan.

Skönt att det inte var något farligt!

Svar: Ja det va sjukt jobbigt... men men... Nu får livet rulla vidare ;)
Emma

2013-04-18 @ 20:44:21
URL: http://paulinesvardag.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0