2013 års resumé

Läste Veronikas resumé genom året som gått
och vart lite taggad att skriva min egna också!
Har nog aldrig gjort en sån förut eller så har jag det
men det var länge sen i sånt fall och i en gammal blogg ;)
 
Men då försöker jag mig på en resumé på mitt 2013 då...
 
 
Januari -
Det var månaden som gick i träningen och sorgens tecken, saknaden efter min älskade gudson Gabriel som lämnade oss alldeles för tidigt!
Begravningen som var den hemskaste begravningen jag vart med på
men ändå så vacker, svårt att förklara, ägde iaf rum i januari!
Träning med Veronika var något som stod högst upp på listan också!
Att finnas för Veronika med familj och hålla orken på topp va det som gällde denna månad!
 
Februari -
Fortsatte i träningens tecken!
Var mycket hos Gabbe vid graven och saknade Veronika med familj som var i Thailand.
Annars rullade det bara på med jobb och familjeliv.
Var även på bland den roligaste festen på riktigt länge o
ch den ägde rum hemma hos älskade Therese då hon fyllde år...
 
Mars -
Min månad då jag fyller år (vart 26),
hade grymmaste födelsedagsfesten med mina älskade vänner, riktigt skoj!
Sen så tapetserade vi om i v-rummet med hjälp av Magnus.
En härlig månad med mycket aktivitet, glädje, shopping m.m.
 
April -
Rullade på som vanligt,
men mycket tankar var det denna månad, även rädsla!
Citerar lite från april 2013:
Om vi säger såhär:
Läkarna har sagt!!!
Från njursten
till panikångest
till polyp i gallan ( kan vara förstadie till cancer)
 
Till det riktiga svaret: GALLSTEN!
 
Jag gjorde som sagt lite undersökningar
och det vart många olika svar som gjorde en orolig,
men när det riktiga svaret kom släppte allt som en stor klump
och jag kunde andas ut och börja "leva" igen!
Jobbigt att gå runt med ständig oro/ångest och inte veta varken ut eller in...
Men annars som sagt så var det mycket umgänge med älskade vänner och familjen o party...
och JOBB förstås hehe
 
Maj -
Maj maj måne, jag kan lura dig till skåne hehe....
ne men Maj månad då bytte vi rum med Novalie,
tapetserade om lite granna och gjorde fint,
Ormingekarnevalen ägde rum och det älskar ju Novalie.
Fick även veta att våran lägenhet eventuellt skulle ombildas till bostadsrätt,
vi höll tummar o tår, för det var ju nyckeln till våran framtid!
Även en operation för Novalie bokades in då hon hade halsfluss flera gånger på rad på kort tid...
Men operationen av halsmandlarna blev i juni...
 
Juni -
Operation - bort med halsmandlarna,
gissa om man var rädd, men allt gick huuuuuuuur bra som helst.
Men inte kul att få se sitt barn bli nersövd...
Min lillebror Johnny från pappas sida tog studenten,
jag var så stolt över honom och jag vet att våran pappa också skulle vart det <3
Annars vart det mycket grillning och umgänge med dom som betyder nått...
2 veckors semster hade vi denna månad också,
den första veckan spenderades i Malmköping och den andra på Furuviksparken... =)
 
Juli -
Semestermånaden,
bästa semestern på länge,
finlandsresan till hotell caribia och sundsvallsresan var toppen...
Kanon väder hela Juli!
så mycket bad och grillning vart det!
 
Augusti -
Promenader, jobb, familj, vänner - mer än så var det inte ;)
Lugnt och skönt!
Hade haft mitt körkort i 2 år då också ;)
 
September -
Gabriels 1 årsdag <3...
Åkte till graven tände ljus och lämnade ett stenhjärta med text på...
Så älskad - så saknad!!!
Vi vart ägare till våran lägenhet, allt gick igenom ;)
Annars var denna månad likvärdig med augusti...
 
Oktober -
Månaden då alla fyller år, bla Novalie och Emilia - en massa kalas!
Tänk att min prinsessa vart hela 5 år... wooow!!!
Denna månad plussade jag, Novalie ska bli storasyster ♥
Firade 6 år tillsammans med Patrik!
Tog min sista cigg... ;)
En kärleksfylld månad...
 
November -
La nytt golv i hela lägenheten, tack "pappa" för hjälpen...
Annars var denna månad väldigt lugn, jobb och bara njuta av livet!
 
December -
Sista dagen på denna månad som jag nu sitter här och skriver allt detta!
1 år sedan Gabbe lämnade oss - tungt ♥Saknad!
Julen firades här hemma hos oss, mamma, "pappa", lillebror, svärfar, svägerska, mormor var här hos oss.
Väldigt mysig jul...
Nyår är idag, jag, Patrik o Novalie har precis ätit varmrätten,
så nu vilar vi magen o laddar inför efterrätt och bingolotto...
Kära mormor kommer hit och spelar med oss också!
 
 
2014 välkomnar vi med öppna armar.
Jag går upp i tid på jobbet, börjar på en ny avdelning,
ska föda barn och njuta av mina nära och kära!
Det är vad som är planerat just nu ♥
 
Gott Slut & Gott Nytt allesammans...
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jukka undrar om det är med honom du ska umgås med ??? . :-)
Klippa gräset och måla huset ?? 😉😘
Kram

Svar: hahahahhahah han kan fortsätta drömma!!!
Emma

2013-12-31 @ 21:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0