Ni skulle bara veta ;)

Efter många om och men så har jag äntligen tagit mig en varm och behövlig dusch!

Satan i gatan va skönt det var!!!
Så nu doftar jag ljuvligt ;)

Läste för en stund sen min kära vän Karros blogg där hon tänker ta tag i saker o ting, och en sak tänker jag hänga på henne med och det är att sluta röka!!
Jag har alltid sagt att börja träna o sluta röka har vart 2 av mina mål men säger även att man ska ta en sak i taget, men efter snart 2 månaders träning så borde det väll vara dags att ta tag i rökningen också... MEN! jag kommer att snusa, för jag både röker och snusar just nu och har gjort ett bra tag, men rökningen är det faktiskt dags att ta tag i!
När jag snusar så skadar jag bara mig själv men när jag röker skadar jag alla runt omkring mig.
Så ja - dags o fimpa!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är så stolt att jag aldrig har rökt i hela mitt liv

Svar: mmm
Emma

2013-02-07 @ 20:34:10
Postat av: Anonym

Jag är så stolt att jag INTE röker, har inte ens provat

Svar: va bra då!
Emma

2013-02-07 @ 20:35:37
Postat av: Carro - Foto

Själv måste jag sluta snusa och det är inte kul! Fy så jobbigt det var mycket lättare att sluta röka. Jobbigt när man är tvingad och sluta och inte kan göra det på eget initiativ också. Man skulle aldrig ha börjat.

Svar: Varför MÅSTE du sluta snusa? Jag har också hört att det är lättare att sluta röka än o snusa men men...
Emma

2013-02-08 @ 00:54:00
URL: http://nilssonphoto.blogg.se
Postat av: Caroline

För jag ska genomgå en Op i början på Mars... det är tydligen farligt om man snusar/röker. Eller det gör att man inte läker ihop lika bra osv. Blodet blir tunnare. Men jag kan ju säga att det inte går nå vidare. Jag snusar på. Slutar jag är jag djävulen själv här hemma och det orkar varken jag eller familjen med. Men jag försöker iaf trappa ner.

Svar: ok... jaaa du det är inte lätt att sluta!!!
Emma

2013-02-08 @ 13:54:16
URL: http://nilssonphoto.blogg.se
Postat av: Jessica

Jag röker inte heller, har aldrig gjort, kommer aldrig att göra. Jag har inte ens provat. Jag förstår inte er människor som röker när ni vet att ni kan få cancer utav cigaretter. Och att människor alltid ser äldre ut och slitna ut när dem röker. Jag är också stolt att jag inte röker. Jag ser ung ut för min ålder för att jag inte röker. Jag har en fin hy

Svar: skönt för dig då =)
Emma

2013-02-08 @ 16:59:40
Postat av: Caroline

Fick höra av bonusmorsan att hon snusa/rökte när hon genomgick sin op så jag antar att det inte är så farligt ;) Har iaf hållt upp över 12 timmar nu haha har nöd snus om det skulle behövas...

2013-02-09 @ 13:04:33
URL: http://nilssonphoto.blogg.se
Postat av: Caroline

Jessica: Jag ser ut som 15 fast jag är 26 och har rökt bort 8 år av mitt liv. Slutade 2007. Så jag antar att man får tillbaks det där ungdomsutseendet när man slutar ;)

Fast jag tycker det är kränkande när folk gissar ålder på mig och sätter kaffet i halsen när dom får veta hur gammal jag egentligen är. Då ser jag fan hellre mossig och äldre ut med en cigg i mungipan. Skämt åsido, jag röker ju inte längre som sagt. Men cancer kan man få av allt nuförtiden vare sig man är "duktig" eller "mindre duktig".

2013-02-09 @ 13:10:07
URL: http://nilssonphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0