Sova kan man göra i graven

Nee då, nu ska det inte komma ett lika deppigt inlägg som innan!
Men ibland så ruttnar man!
 
Gick iaf och la mig med Novalie,
men vaknade efter 50 minuter av att det plingade på dörren
Posten hade med sig det sista från HM som jag hade beställt.
Novalie sover fortfarande (bra med vila så kanske febern försvinner snabbare)
Men jag bestämde mig för att vara uppe och fixa lite.
Har packat upp kläderna och plockat lite i vardagsrummet,
gjort en latte nu och sitter här vid dumburken ;)
 
För ett tag sedan beställde jag ett tyg som är vitt med marinblå stjärnor,
det har kommit så när Novalie har vaknat ska vi ner och hämta ut det.
Hoppas det blir som jag tänkt mig på min vagn!
Skulle bli såååå fint i sånt fall...
Ska se om jag kan förklara...
 
Jag har en helt marinblå liggdel och innerfodret/tyget är i fleece
och också marinblått,
där skulle jag vilja sy in det nya tyget som kommer vara svalare på sommaren
(tror jag)
plus att det ser lite mer egnare ut ;)
 
Såhär ser den ut nu:
 
Och jag vill att innerdelen och lite av kanten utanför
ska vara vit med marinblå stjärnor på
Typ som detta - ej som på bilden men ni fattar med prickiga kanten o allt:
Så om det blir som jag tänkt mig så blir vagnen unik och jävligt fin hehe!
 
Va tror ni?? ;)
 
 
 
 

BAJSPRAT!
 
Angående förstoppningen så har Novalies mage krånglat i snart 2 veckor.
Fick ge mickrolax idag igen och det kom huuuuuur mycket som helst.
Usch stackarn ♥
Så nu ska vi köra på movicol 1 påse/dag i 7 dagar
och sen varannan dag i 5 dagar
och har det inte blivit bättre då och börjat rulla på
så skulle vi kontakta läkare för vidare kontroll.
Måtte det funka nu...
Vi gör verkligen det mesta när det gäller matdelen.
Men som hon säger själv så är det att hon håller sig på förskolan
för hon tycker att det är jobbigt att bajsa där
vilket ja kan förstå,
men jag hoppas hon även förstår att det är bättre att bajsa där
än att hålla sig och få så ont av mickrolaxet m.m.
Så håll tummarna nu att allt går bra!
Sen tror jag även att det beror på att hon ska börja skolan
och även bli storasyster.
En stor omställning för henne och det kan man bli orolig över.
Så det kan ju bara vara en period detta.
För det är väldigt vanligt att barn i hennes ålder är förstoppade
just för att det händer så mycket runt omkring dom.
 
Nog pratat om detta nu ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

Ååhhhh stackaren!! Colin hade precis likadant när
Han gick på förskola .. Usch dom små lider så hemskt :(.
Men kämpa på! De kommer att bli bättre <3

Svar: Ja det är inte alls kul ! Hoppas på bättring snarast ;)
Emma

2014-04-10 @ 15:35:35
URL: http://FamiljenFerbanen.blogg.se
Postat av: Caroline - Gravid & Mamma

Stackarn, förstoppning är INTE kul. Kan ju skriva under på att jag vet precis hur det känns efter den här graviditeten. Sen hade ju Loke värsta problem-magen när han var liten men det gick över när vi sluta med blöjan. Hoppas Novis mage snart är okej igen.

Svar: Ja det är fasen inte kul :(
Emma

2014-04-10 @ 23:26:59
URL: http://nilssonphoto.blogg.se
Postat av: Caroline - Gravid & Mamma

Förresten tror vagnen kommer bli skit fin om du får till det :) Om man ändå var så pysslig.

Svar: jag är inte ett dugg pysslig haha! Måste hitta någon som kan sy nu! Min mormor hade tydligen någon väninna hehe ;)
Emma

2014-04-10 @ 23:27:51
URL: http://nilssonphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0