Att ta reda på kön eller inte!

Det verkar vara ett ämne som man kan ha en evighets diskussion om!
Folk frågar en: ja, men varför vill du veta va det är för kön?
det ska ju vara en överraskning och det är ju hela grejen med förlossningen
att sedan få se va det blev!!!
 
Mitt svar: Varför tar man INTE reda på könet?
För mig finns det inte att man ska vänta,
man hinner ju förbereda en hel del innan,
och att det blir en överraskning på förlossningen, ja absolut!
Men hela FÖRLOSSNINGEN i sig är en överraskning...
Så jag vill verkligen veta va jag ska få igen (om det går)
 
Jag ringde runt lite går för att boka en tid för att ta reda på kön,
men fick då veta att det vart förbjudet att endast göra det from mars förra året
pga människor som missbrukat det...
Det är verkligen hemskt och jag som vill ta reda på för nyfikenheten och för att kunna fixa o dona innan
blir ju drabbad pga människor som inte har alla hästar hemma... Synd och hemskt att folk missbrukat det!
 
Men om jag förstått detta rätt så kan jag boka ett tillväxt ultraljud,
antingen genom mvc eller privat då jag betalar själv
och ser man könet då, så berättar dom men det är inget dom "letar" efter
för att man ska kunna ta reda på det!
 
Ja det återstår o se hur det blir med våran lilla bebbe...
Ska iaf prata med min mvc tant, så får vi se va hon säger ;)
 
Va tycker ni om att ta reda på könet??
 

Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag håller med dig.varför inte kolla könet?! Ja du kan be om tillväxt ultraljud via mvc. :) hoppas du ser va de blir denna gång.

Svar: Ja jag fattar inte va grejen är att man tar reda på det, vill man så vill man.... Ja vi får väll se om bebis vill visa eller inte ;)
Emma

2014-01-16 @ 09:11:46
Postat av: Veronika

Förstår faktiskt inte, på vilket sätt har människor missbrukat detta? Är det så illa att människor gjort abort pga "fel" kön? Men efter en viss vecka får man väll inte göra abort? Då kan man väll få kolla detta efter dessa veckor?
Och de säger ju på rul vad det blir om de ser då borde ju detta också vara förbjudet? Dubbelmoral kallar jag det.

Svar: Ja verkligen... helt sjukt att dom "förbjuder" det... Ja tydligen så har väll "folk" gjort abort... va vet jag... usch hemskt i sånt fall!
Emma

2014-01-16 @ 09:43:29
Postat av: Caroline - Fotograf & Mamma

Tycker det är vansinne att man inte får boka könsul längre. Visst om någon eller några har missbrukat det men så många kan det väl inte vara att det måste komma en jäkla lag om det. Hoppas ni ser nåt på tillväxt. Jag har aldrig bokat könsul men dom tidigare barnen mest för att det inte funnit någon klinik här uppe som utfört det.

Men fick jag välja hade jag gärna velat veta vad för någon som gömmer sig i min mage. Hela den stora överraskningen är ju när bebis kommer ut, hur den ser ut, vem den är lik. Könet spelar ju ingen roll men det är roligt att veta för de är lättare att relatera till under graviditeten. För alla i familjen.

2014-01-16 @ 10:57:38
URL: http://nilssonphoto.blogg.se
Postat av: Sandra

Men om du gör 4d ultraljud så borde du väl få kolla plus extra roliga bildålder.. :-) All lycka till dig och familjen.. <3

Svar: Jag vet inte, får kolla upp det ;) tack <3
Emma

2014-01-16 @ 13:49:10
Postat av: Tessan

Hej, undrar om ni fått nån negativ respons för ni skaffat en till? Jag är så trött på dessa människor som ska kommentera hur många barn man har.

Jag dolde min tredje graviditet tills v25 pga mkt negativt folk i min närhet sagt om att skaffa tre eller fler. Hade ångest och mådde inge bra vilket va tråkigt att inte kunna njuta riktig av graviditeten.

Ska ni ha ett helt fotbollslag eller? Oj tre st vad många. Va några kommentarer.


Svar: Jag har inte hört nå negativt om att vi skaffar en till, men däremot fick jag ofta höra - är det inte dags för ett syskon snart till Novalie!

Fotbollslag?! jag ska få nr 2 o det är långt ifrån ett fotbollslag det är 3 st också, dom kan komma o snacka när man är inne på 7:e då är det ett fotbollslag ;)

Bry dig inte om negativa kommentarer, gör det som känns bäst för dig ;)
Emma

2014-01-17 @ 13:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0