Akupunktur och KBT

Goooo eftermiddag allihopa ;)
 
Sitter hemma och smuttar på lite kaffe
och väntar på att Patrik och svärfar
ska komma hem med fåtöljen ;)
Ska bli så skönt att kunna sitta i v-rummet
och titta på tv nu, då våran soffa är för djup
så jag får ingen luft när jag sitter i den haha.
Plus att det blir ju som sagt våran amnings/matnings fåtölj ;)
 
Novalie ligger nerbäddad i soffan framför en film på Netflix.
Dunderförkyld e hon min skrutta men ändå rätt pigg.
 

Nu på eftermiddagen var jag som sagt
och fick akupunktur och hade KBT.
Tror hon träffade någon nerv när hon satte nålarna
då det gjorde ont och nu har jag ett blåmärke där bak haha.
ja ja så kan det bli ibland...
 
Har fått en uppgift från KBT behandlingen
som jag ska göra varje dag och testa och se om det är min grej.
Det är att när jag blir orolig över något
så ska jag skriva ner det på ett papper
och lägga i ett kuvert eller låda eller så
och ta upp den på en bestämd tid under dagen
och då kan jag börja oroa mig över det.
Hängde ni med??
 
Jag valde mellan 19:30-19:45 så får jag oroa mig,
under resten av dagen så ska mitt liv flyta på som vanligt.
Skulle jag bli orolig, vi säger vid 17 tiden då jag står och tex lagar mat
då ska jag skriva ner det som oroar mig och sen kl 19:30 så tar jag upp min oro igen
och får oroa mig 15 min.
Så jag ska alltså återgå till matlagninen efter jag skrivit ner min oro.
Detta pga att min oro inte ska ta över min vardag.
Tycker det låter hel tokigt men jag gör verkligen allt för att jag ska må bra psykiskt
och att det inte ska gå ut över min familj.
Så kl 19:30 ikväll ska jag oroa mig haha....
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nadja

Tycker det låter som en jätte bra idé. Hoppas det kommer funka bra för dig! :) Kan inte vara roligt att må dåligt.
Och hoppas lilltjejen kryar på sig! :)

Svar: Ja jag hoppas det funkar ;) Mår inte så dåligt utan mer att när jag väl blir orolig så tar det över vardagen.

Det hoppas jag med :)
Emma

2014-05-15 @ 19:29:05
URL: http://lamiafamiglia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0