Jag blir tokig!!!

 
Idag har jag och min kära sambo vart som 2 zombies...
Han åkte bara till jobbet tidigt imorse och lämnade ett par nycklar
och öppnade butiken sen vände han och har vart hemma med mig och Novalie
Varför?
Jo!!!
 
Igår kväll när vi skulle sova,
jag var precis på väg att somna så hoppar bebisen till inne i magen
(precis som att den vart rädd)
Fanns ingen anledning eller någonting,
Och efter det så slutade bebisen röra på sig,
jag buffade på magen, drack kallt, satt konstigt i soffan (den brukar röra sig då)
Men inget gjorde att den rörde sig.
Jag vart ju så klart panikslagen och ringde förlossningen - IN PÅ KOLL!
Ringde min kära morbror P som kom och körde in mig.
Var inne vid 22 och kom inte hem först vid 02:30 tiden!
 
Ctg kurvan och hjärtljuden var bra
men när läkaren kom och gjorde ul
så buffade han på magen och försökte få till sig en spark
eller rörelse men bebis vägrade.
Han sa att jag var tvungen att gå runt i ca 1 timme i korridoren
och så skulle han komma tillbaka och göra ett nytt ul
för en spark eller rörelse ville han ha.
Jag gick o gick o gick o gick,
när jag satte mig och vilade längst korridoren 
så kände jag av bebis men inge spark eller så,
mer utbucklingar och lite rörelse - mer som att den drar sitt ben längst bakom eller så.
Sen kom läkaren igen och gjorde ytterligare ett till ul
men bebis vägrade röra sig fast han buffade och puttade en massa på magen.
Så dom ville ev lägga in mig men eftersom jag kände lite granna
när jag gick och innan han kom in med ul apparaten
så fick jag åka hem men skulle ha extra koll själv idag hur bebisen betett sig.
Imorse va det massa utbucklande och fötter som stack ut lite varstans,
men den är ju fortfarande inte livlig och sparkar tillbaka eller flyttar på sig när man trycker på den,
men det kanske är normalt eller så är bebis bara envis?!
 
Jag ska ha lite extra koll ikväll också så får vi se
om man kan bli lugn eller om man måste åka in igen.
Ja usch hörrni det e inte kul och vara så orolig som man är,
kunde inte allt bara få flyta på bra och man kunde njuta av denna graviditet...
Minns inte alls att jag var såhär nojjig med Novalie.
 
Aja.. så såg min (våran) torsdagskväll/natt ut..
Hoppas på en lugn och mysig helg iaf! ♥
 
 
 
 
Morbror P va liiiiite trött,
så han somnade till på en sackosäck haha!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0