Kväll/nattbesök på förlossningen

Vilken dag det var igår,
stress - stress - stress!
 
Efter jag hämtade Novalie från förskolan så gick hon och jag ner till affären,
handlade lite och gick hem.
På hemvägen vart det blött i trosorna o kom hem o försökte urskilja om det var vatten,
svett, flytning ja - you name it!
och jag kunde inte urskilja på vad det var.
Efter detta fick jag en massa sammandragningar hela tiden men dom gjorde inte ont.
Ringde fl och dom bad mig avvakta med binda osv...
Åt middag, hade en kille som gjorde en offert på vårt kök o tiden rullade på,
men det kom lite då och då hela tiden.
Så vid 21:30 var jag o mormor inne på fl för en kontroll.
Tyvärr var det bara rejäla flytningar så ingen bebis blir det nu ...
kom hem vid 01:30 tiden, herregud va folk det är på fl.
Snacka om att barnmorskorna har mycket att göra nu.
Hoppas det är lugnare när det är dags på riktigt!
 
Idag har jag vart på MVC.
Faster Malin följde med idag och fick lyssna på bebis hjärta ;)
Sen vart det en lunch i forum...
 
Dagens resultat vart detta!
 
Magens mått
Nu: v39 (38+1) = mått 35
 
Blodtrycket
Nu: 100/55
 
♥-ljudet
Nu: 144
 
Så det var ett bra besök =)
 
Nu ska jag ta mig en snabbdusch,
sen vänta in Patrik och sen ska vi gå till novalies förskola
och ha en gemensam sommaravslutning.
Picknicken är packad ;)
 
ha en fortsatt trevlig kväll....
Höreeeeeeees

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0