MVC besök

Igår var vi som sagt på mvc och fick lyssna
på bebisens hjärta och fick ta lite prover,
pratade även om att jag ville föda på SÖS och det skrev hon upp.
Vi pratade även lite granna om min orolighet
jag har kring graviditeten och kom överens om att
jag skulle få göra ett tillväxt ul kring v: 30-32,
så nu väntar vi på en kallelse därifrån så småningom!
 
Sen tillhör jag även blodgrupp RhDnegativ
och bebisen är RhDpositiv så det betyder
att jag ska få ta en spruta kring v:29
och sen även en efter förlossningen.
Gjorde även detta med Novalie
men då fick man bara en spruta efter förlossningen.
Men en remiss till blev det där.
Så det blir några svängar förbi SÖS innan den riktiga förlossningen.
 
Tänkte dela med mig av lite värden och fosterljud nu...
Och även jämförelse hur det såg ut när Novis låg i magen!
 

Vikt
Nu: + 8kg viktuppgång sen inskrivningen från v7 - v26 (haha rund o gla haha)
Novis: + 4kg viktuppgång sen inskrivningen från v9 - v26
 
Magens mått
Nu: v26 = mått 24
Novis: v26 = mått 24
 
Järnvärdet
Nu: 118 = 1 Niferex varannandag
Novis: 114
 
Blodtrycket
Nu: 100/60
Novis: 120/60
 
♥-ljudet
Nu: 136
Novis: 132

 
Känns som att det är ganska likt Novisen.
Kul att skriva ner och även kunna se och jämföra.
Så ungefär sådana här inlägg blir det när jag varit hos Bm på MVC
Och sen ska jag försöka skriva jämförelsen med Novisen,
men det kanske inte är samma vecka varje gång.
 
Nästa tid hos Bm fick jag på min födelsedag den 12/3 ;)
 
 
Nu ska jag och Pluttis äta frulle här hemma,
sen blir det förskolan för Novisen och kuratortid för mig.
Höres...

Kommentarer
Postat av: Caroline - gravid och mamma

Tycker det ser ut som att ni får en tösabit till ;)

Svar: Ja utgår man ifrån förra graviditeten så absolut, meeeeeen va vet vi?! hehe ;)
Emma

2014-02-20 @ 09:28:01
URL: http://nilssonphoto.blogg.se
Postat av: Caroline - Gravid & Mamma

Hehe nä precis antingen blir det en överraskning eller så får ni veta på tillväxt :D Har ni kommit på några namn? :)

Svar: Precis. nee inge namn ännu :(
Emma

2014-02-20 @ 21:20:24
URL: http://nilssonphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0