12 timmars sömn

Var meeeer än väl behövligt!!!
 
Svärfar kom över på middag igår,
efter maten runt 17:30 la jag mig i sängen och kollade på PH på mobilen
Den va slut strax innan 18:30 då skulle jag bara blunda lite!
men vaknade nu kl 06:30...
Känner mig rätt utvilad... SKÖNT!!!
 
Ledig i 2 dagar nu,
så jag ska lämna Novalie på förskolan
och sen ta mig en morgon promenad!
Sen får vi se vad som händer idag...
 
Ska försöka komma ihåg att mejla min Sköterska på MVC och se till att hon skickar
mammapapper...
haha kommer inte ihåg va de heter,
men att man eventuellt blir hemma tidigare än förlossningen då mitt jobb är tungt!
Känner redan nu hur seg o jobbigt det börjar bli,
vi har 5st med liftar på min nya avdelning.
Älskar att vara där men det är tungt!
Så lika bra att söka det där efter v 20 eller vad det nu är!
 
Ne nu måste jag äta lite frukost
börjar bli hungrig ;)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du kan ju beställa graviditetspenningspapprena själv från FK. Fast jag tror man måste få ett moderskapsintyg först och det får man väl först efter RUL. Vi har också massa lyftar och rullstolar på min avdelning så direkt efter RUL ska jag söka.

Svar: Ja jusste så var det ;)... Då kommer jag göra det efter onsdag nästa vecka ! Jag känner ju i magen hur den drar ihop sig och blir hård när jag jobbar mycket med liftarna... Vette fan om det är bra eller dåligt, men lite små jobbigt är det ju tyvärr =(
Emma

2014-01-08 @ 22:04:30
URL: http://nilssonphoto.blogg.se
Postat av: Caroline - Fotograf & Mamma

Till mig sa bm att det är fullt normalt med sammandragningar då man är omföderska och det blir bara värre och värre ju fler grav du gått igenom. Enligt henne var det då inget farligt alls. Tror dock inte att man får gå förens 2 månader innan BF med graviditetespenningen så var det när jag väntade Loke. Han skulle ju komma i Oktober och jag fick gå i Augusti.

Svar: oki! skönt om det inte är någon fara ;) joo men 2 månader är det som gäller! går man innan så är det ju sjukskrivning som gäller
Emma

2014-01-09 @ 11:34:08
URL: http://nilssonphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0