Giv mig styyyyyrka!!!

Okej!
Första dagen på praktiken är avklarad.
Och jag vet nästan med mig redan nu att det INTE
är små barn i 3-5 års åldern jag vill jobba med!

Men
 denna praktik ingår i kursen jag pluggar
så jag kämpar på och ser till att göra ett bra jobb.


De flesta säger fortfarande DAGIS till FÖRSKOLAN.
Och DAGIS är ett "smeknamn" för DAGHEM.
Men det heter faktiskt FÖRSKOLAN!
Även jag säger DAGIS ibland men har börjat träna
mig själv att säga FÖRSKOLAN FÖRSKOLAN FÖRSKOLAN
för att det ska sätta sig någon gång.
För det var ändå 12 år sen man bytte namnet
då läroplanen för förskolan kom till
alltså Lpfö-98!
Så man tycker ju att dom flesta borde veta att det heter FÖRSKOLAN
och INTE DAGIS!
Speciellt dom som själva jobbar på en FÖRSKOLA.
Dom ska ju föregå med gott exempel och faktiskt rätta dom som säger DAGIS!
Nu när jag kom hem så hade jag fått reklam från Semper...
Som ser ut så här



Vilket störde mig då dom skrivit DAGIS
som ni kanske kan se!
WRONG WRONG WRONG av SEMPER!!!
HAHA ja nu har jag fått ur mig detta också haha :P


Igår var vi på kalas.
Det var finaste Adrian som firade
att han hade fyllt 2 år.
Detta kalas ägde rum på Saltsjöbus
och det var ritkigt trevligt!
Efter kalaset så åt vi middag på pizzerian tillsammans
med Jonna, Peter och Adrian!
MYYYYYS!!!

Sen när vi kom hem så fick Novalie ta ett bad
och sen somnade hon.
Jag coh Patrik däremot började baka inför Novalies kalas
Vi gjorde en massa muffins i rosa, grön, blå, vit och brun färg!
Riktigt häftigt vart det...
Hoppas barnen gillar det bara hehe...


Adrian öppnar paket



Novalie redo för Adrians kalas







Mina fina älsklingar!!!



Nej nu ska jag krypa ner i sängen
med min underbara dotter som jag saknat nå
oerhört mycket idag!!!   ♥

Kommentarer
Postat av: Jenni, mamma till Nova & gravid

Jag personligen tycker det är SKIT löjligt att det heter förskola. Det har hetat dagis i alla tider, så jag kommer fortsätta säga DAGIS även om det heter förskola. Och detta endast för att jävlas :P Förskola är för mig "nollan", alltså 6 års verksamhet eller vad det heter.

2010-10-18 @ 20:09:57
URL: http://jennisfamilj.blogg.se/
Postat av: Dina

Och vart fasiken tog LEKIS vägen???

2010-10-19 @ 15:52:43
URL: http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie

Håller med Jenni.

Trots att det heter förskolan, men det låter så mycket skola i det hela tycker jag.

Men rätt ska vara rätt.

Så det heter förskola, men det låter tusen gånger bättre med dagis tycker jag.



Dagis för mig låter mer barnaktigt än förskola, det låter som att man går i skolan.



När jag var 6 så kallades det för förskola och inte dagis, men det var bara för 6åringarna.

2010-10-19 @ 18:41:08
URL: http://emeliitaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0