har fått vila!

Yupp...
Den lyxen fick jag idag
och det tog jag kan jag lova.
Vilade ca 1½ timme...

Har recis proppat i mig middag
Och väntar nu på att Patrik ska komma
hem från affären så jag kan börja plugga!

har ju ett hemprov som jag ej börjat med ännu
och det ska vara klart och inlämnat på fredag!

Aja jag har annat att tänka på än bara skolan!!!
Som träningen, dottern, karln, vänner och MIN egentid!
Men idag ska jag försöka sätta mig ner och göra så mycket jag ORKAR...

Sen är det ju inte så viktigt vilket betyg det blir egentligen!
Utan HUVUDSAKEN är den hur man är som person
och även tar in och lär sig det man tycker är intressant
och använder sig av det när man börjar arbeta,
för det är ute i verkliga livet som man bevisar omvärlden hur bra man är
INTE dom "BRA" betygen på pappret...
Alla kan få bra betyg bara man pluggar,
men som sagt, det är BARA på papper
INTE hur du agerar som person i arbetslivet!!!

Jag fick t.ex bara en massa G och något enstaka VG
i gymnasiet på omvårdnaslinjen som Undersköterska.
Jag vill ABSOLUT INTE skryta,
men på varje jobb intervju som jag fått komma till
så har jag aldrig blivit nekad ett arbete.
Just för att dom gillar min personlighet...
Det senaste jobbet som jag har nu,
där frågade hon inte ens om mina betyg
utan dom tog jag med mig själv samma dag som jag började arbeta
hos dom för att hon ska kunna ha ett underlag på mig!
Så där kan man snacka om att man gjort ett bra intryck
ELLER som när jag sökte till ICA MAXI UTAN utbildning eller erfarenhet
Och jag var 1 av 600 som sökte MEN JAG fick jobbet!
Fatta - då har man nått speciellt i sig!

Jag VET att jag kommer inte få alla jobb jag söker
och så, men än så länge har det varit så
och INGET har berott på mina betyg på papper.
Utan på MIG SJÄLV SOM PERSON =)

Oj vad jag kom in på Betyget helt plötsligt!
Aja men det är ju bara ren fakta =)
Sen är det ju iofs ALLTID kul och få bra betyg
Men som sagt - det hamnar bara på papper
och sen in i en pärm där ingen ser det ;)










(alla bilder är från google)


Kommentarer
Postat av: Jennyn

Exakt!! jag håller med till fullo:)!!

2011-02-22 @ 18:42:18
URL: http://www.nynnyn.bloggplatsen.se
Postat av: Caroline

Ganska kul det där. Jag har fått alla jobb jag sökt och ibland har till och med jobben kommit till mig. Känns ganska sjukt medtanke på hur svårt det sägs att det är att få ett jobb nuförtiden :)

2011-02-22 @ 18:52:04
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0