ny dag med nya möjligheter

Trött trött trött...
Men det går över!

Sitter med morgonens först kopp kaffe och njuter.
Solen skiner och det är FREDAG =D

Idag kommer det en tandhygienist till skolan
och ska berätta för barnen hur viktigt det är
att borsta tänderna ;)
Så det ska bli en intressant lektion ! hehe...


Glömde berätta igår...
Att när jag var på väg till skolan så såg
jag en dam med sin hund falla omkull
på marken för det var halt,
jag var en bra bit ifrån och andra
folket som var runt omkring
reagerade inte ens...
Jag kollade på damen en stund och ser att hon ligger stilla
och försöker inte ens komma upp,
medans hennes hund sprang runt henne där...
Så jag började springa mot henne och
väl framme säger hon att det är OK.
Jag hjälpte henne upp och stannade hos
henne en stund eftersom hon var chockad
och skakade jätte mycket.
Men som sagt jag stannade en stund
och höll hennes hund åt henne och vi
pratade lite för jag ville se att det var OK.
Det var iofs en man som hjälpte mig att få upp henne men annars
reagerade INGEN...
Vilket jag tycker är hemskt...
Jag skulle inte vilja ramla och INTE få hjälp upp sen...
Vad är det för FEL på oss Svenskar här i Sverige...
Vi bara tänker på oss själva =(...
Aja det gick iaf bra med henne tillslut
och hon började vandra vidare!

BEHANDLA ANDRA SOM DU SJÄLV VILL BLI BEHANDLAD...
så bra ord det där!


Kommentarer
Postat av: Jenni, lycklig tvåbarnsmamma

Jag blir så jävla förbannad över hur folk beter sig. För mig är det en självklarhet att hjälpa någon om den t.ex ramlar. Kommer så väl ihåg en gång i Fruängen, då hade en alkis ramlat omkull och börjat blöda från huvudet. Jag var den enda som brydde mig, och jag blev så jävla förbannad och skrek åt dom som var en bit framför mig och bara gick förbi honom. Egoistiska hjärtlösa idioter är vad hela bunten är (eller i alla fall många)



Ha en bra dag i solen! Nu ska jag kolla på den fina bilden på dig igen hahahaha =D Jag döööör!

2011-03-25 @ 09:32:30
URL: http://jennisfamilj.blogg.se/
Postat av: JennY

jag skulle gjort precis som dig, det är ju hemskt hur vissa människor beter sig.

för mig är det en självklarhet att hjälpa mina medmänniskor så gott jag kan. Jag stannar t.ex. alltid om jag ser nån som har problem med bilen, och frågar om det finns nåt jag kan göra.

det borde finnas fler som dig!

ha en skön helg! //Jenny

2011-03-25 @ 15:26:43
URL: http://jennt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0