trist morgon

Vaknade först 05:20 av att Novalie sitter och
knappar på Patreik mobil och sedan vill hon upp.
Patrik gick upp med henne efterson han ändå skulle upp 05:30.

Somnade om ganska snabbt och vaknade
igen kl 05:45 av att jag hör Novalie gråta
Hon har kommit in i en trotsålder där hon INTE
vill göra nått som man säjer till om.
Så hon vägrade alltså klä på sig imorse
då Patrik skulle hjälpa henne.
Och jag låg kvar i sängen och lyssnade till 06:00
sen gick jag upp och Novalie var så arg och ledsen.

Tyckte synd om henne men det är ju hon som
inte lyssnar och det är ju väldigt frustrerande
som förälder och man vet inte riktigt hur man ska
handskas med situationen.
Men när jag väl klev upp så vill hon till mig
och lugnade ner sig.

Men hon måste börja lyssna
Och ja jag vet att hon bara är 2½ år.
Men någonstans måste hon förstå att det INTE är OK
att göra som hon gör.

Hoppas det går över snart för detta är väldigt jobbigt.
Samtidigt som jag VET att det går i perioder...
Klart hon måste få testa sin mamma coh pappa.
Men till en gräns!

Aja Patrik och Novalie kom iaf hemifrån
och då var hon glad...
Så hoppas på en resterande BRA dag idag.


Ska snart bege mig till skolan där jag har praktik.
Och fåträffa dom goa barnen...
Dom va inte så farliga som jag trodde i början.
Jag gillar dom =)


Ska även ha ett litet samtla med min handledare
idag och börja planera in någon aktivitet som jag kan göra
med barnen...


Snart är det helg hörrni...
Och även en LÖNINGSHELG ;)




Jag har pratat med Novalie
och hon berättade för mig att hon
ville ha en cykel och den skulle vara
blå eller lila, så jag har tittat mig för lite
och hittade dessa två som hon ska få testa
och se på så får vi se vilken hon vill ha ;)






Kostar bara 699:- på biltema ;)
Så får se om man åker förbi där och köper den redan
nu i helgen... ;)

Kommentarer
Postat av: Jenni, lycklig tvåbarnsmamma

Nova har kommit i någon trots sedan några månader tillbaka. Låter precis som du beskriver din dotter, och det är inte kul.. :/



Vad snygga cyklarna var! :)

2011-03-24 @ 08:23:57
URL: http://jennisfamilj.blogg.se/
Postat av: Lillis

Gahaaaa, Amanda e i samma period... Jag blir TOKIG.. Nu e de juh typ bara 2 halva dagar i veckan sen 3 v tillbaka, men det räcker... De e juh de dagar som jag absolut inte har tid med bråk å stoj som hon håller på känns det som... Vi får bita ihop tillsammans..



Kram

2011-03-24 @ 08:31:00
URL: http://ahlinarnas.blogg.se/
Postat av: Jens Englund

Hej! Köpte du den lila Yosemite-cykeln? har du kvar den? Vill du sälja den? Bor du i Stockholm? Min dotter fyller år på måndag.

Jens

2012-05-03 @ 11:01:45
Postat av: Emma - svar till Jens

Ja jag har köpt en av dessa till min dotter i mörklila... nej jag vill inte sälja eftersom det är min dotters och hon ska börja cykla med den nu i sommar

2012-05-04 @ 06:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0