Novalies Utveckling

Nu tänkte jag dela med mig om hur det går för Novalie.
Vad dom sa på förskolan och sen på Bvc 3 års kontrollen!

FÖRSKOLAN

Så här stod det om Novalie på förskolan:


Novalie är en glad och pigg tjej med glimten i ögat.
Hon har bra kontakt med kamrater och vuxna.
Hon leker gärna med ***** och *****.
Ofta är det kafferep i hemvrån, lek med dockor och promenader med vagnarna.
Ibland är det svårt att dela på leksakerna och det blir bråk och några smånyp.
Hon lägger gärna pussel, leker med playdoo, lego och ritar, allt ska gå snabbt,
koncentrationen är ganska kort.
Hon lyssnar på korta sagor, sjunger och dansar gärna.
Novalie har ett bra språk, kan förstå och utföra en instruktion.
Hon benämner sig ibland med namn, Novalie vill, istället för jag vill.
Novalie är snabb och smidig i sina rörelser, går gärna på tå.
Klättrar och springer med lätthet, gungar och cyklar.
Klarar på och avklädning, går på toaletten och behöver ingen blöja.
Hon äter med gaffel, försöker bre smörgås, tycker inte om brödkanterna.
Även vid måltiden är koncentrationen kort, när hon är färdig vill hon leka med den mat som är kvar.


Det där med koncentrationen har hon fått av mig,
jag var precis likadan.
Och är fortfarande!
Så fort jag tröttnar på något eller det är tråkigt som pallar jag inte med det.
Och det Novalie gör är att hon kanske lägger ett pussel halvfärdigt sen vill hon börja göra något annat o.s.v På samlingarna t.ex så sitter Novalie inte stilla en lång stund, men dom låter henne göra annat medan dom har samlingen för dom ser/vet att Novalie får in all information ändå, så det tycker jag är bra! Jag var ju som sagt likadan men på "min tid" så var man tvungen att sitta stilla och lyssna vilket bara gjorde saken värre och man vart mer otålig. Pedagogerna nu för tiden är mer smarta och flexibla.
Men jag är iaf riktigt stolt över de orden som Novalie har fått och mycket som hon gör och är speglar sig i hur man själv beter sig m.m....
Min fina och stora Prinsessa


BVC 3 ÅRS KONTROLL

Novalie fick göra ett par tester nere på BVC som hon klarade galant,
sen sa Helena (hon på BVC) NU Emma är jag inne på 4 års kontrollen.
och det fixade Novalie också ;)
Så då frågade Helene Novalie: Är du säker på att du inte är 4 år då??
hehe, duktiga tjejen =)

Jag nämnde om att Novalie går på tå ibland men Helena kände på hennes fötter m.m. och det var inget fel med det och skulle det eskalera så skulle jag höra av mig, annars så kollar vi det igen på 4 års kontrollen.

Novalie vägde 14,7 kg och var exakt 100 cm lång.



Novalie var riktigt duktig igår så efter allting
så gick vi till Lindex där Novalie valde ett par ballerina skor
och sen vidare till leksaksaffären där hon valde en studsboll






Kommentarer
Postat av: Therese mamma till Alicia 2 år & gravid

Vad kul att det gick så bra för henne på förskolan och på BVC 3-års kontrollen :)

2011-11-11 @ 15:43:54
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: veronika

va roligt att höra deras åsikter ! Och kul att allt var positivt också =)

2011-11-11 @ 23:11:52
Postat av: Therese mamma till Alicia 2 år & gravid

Tusen tack för gratulationen! :)

Kram

2011-11-12 @ 19:50:57
URL: http://youremyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0