En tanke!?

Har precis tagit mig ett riktigt hett bad, det pulserar fortfarande i ansiktet efter det varma badet... skönt :)


Men när jag tog mitt bad så tog jag mig även ett glas vin till badet, just för att det känns så lyxigt och lugnande när man tar ett bad! i vanliga fall så dricker jag inte ofta, och inte till mat heller! men när jag tar ett bad så har jag börjat gilla o ta ett glas vin! och detta har skett kanske 3 gånger och det är ju absolut inget fel med det och inte om jag skulle dricka till maten heller!

Men det jag försöker komma fram till är att varje gång jag tar den första klunken så känns det så fel! så himla jävla fel, precis som att jag skulle vara alkoholist eller att jag kommer bli. jag får dåligt samvete helt enkelt!

Vad beror detta på? är det för att mormor är nykter alkoholist eller morbror som är nykter alkoholist eller för min pappa som dog pga att han va alkoholist eller min mamma som kan påpeka att jag tar nått glas vin?! ja jag vet inte, men det jag vet är att jag ska inte behöva lida pga alla andra i min omgivning som vart/är alkoholister!!!

Men tyvärr är det väll något jag får vänja mig vid!

aja nog skrivet om detta!
Soffläge nu ;)


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag förstår ditt tänkesätt! Men du ska absolut inte få dåligt samvete för att du tar ett glas vin till badet. Det är ju du som väljer om du vill det. :) du är absolut ingen alkoholist för det! Kram

Svar: Nej jag vet att jag inte är det... men det känns liksom inte OK ändå... Jag har helt fel tankesätt men det har blivit så genom åren då man har många alkoholister och medberoende runt omkring sig! Kram
Emma

2012-12-03 @ 21:35:31
URL: http://youremyangel.blogg.se
Postat av: Veronika

Jag vet precis hur du känner och du ska absolut inte behöva känna så! Du vet vart gränser går och du ska inte behöva lida för andras misstag. Om du vill ta ett glas vin eller två så ska du kunna göra det, du är en super mamma, flickvän och kompis! Så länge du inte far illa eller någon i din omgivning far illa pga att du dricker så är det inget problem, så tycker jag iaf.
Det är ditt liv!

Svar: Tack snälla... ja än så länge far ingen illa pga mitt "badvin" haha skämtosido... ja, du o jag har ju pratat om det här förut... synd bara att vi ska behöva lida pga andras misstag...
Emma

2012-12-03 @ 23:21:07
URL: http://veronikanordberg.blogg.se
Postat av: Celina

Tycker att du gott och väl kan ta ett glas vin till maten också om du vill det! Spelar ingen roll om det är tisdag eller lördag!

Svar: <3
Emma

2012-12-04 @ 13:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0