Operation nästa!

Det blir inte alltid som man hade tänkt sig!
Igår var både jag och Patrik lediga med Novalie
då hon hade en bokat tid hos öron- näsa- hals på Nacka vid 11:45
Vi skulle ha åkt dit och sen vidare till forum och inhandla lite grejer och sen äta sushi och njuta av vädret.
Men riktigt så vart det inte....
 
Det började med torsdagskvällen då Novalie började klaga på smärta på sidan av halsen,
kände även att hon började bli varm, tog tempen då den va på 37,6 (inte högt) men mer än vad hon har i vanliga fall.
Efter 30 minuter var den på 38,7 så där välkomnar vi febern tillbaka IGEN!!!
På natten vaknar Novalie kl 02:45 och vill upp o kissa, klagar fortfarande på smärta på sidan av halsen + smärta i nacken och hon kan knappt vända på huvudet och var tvungen att vända sig till mage och resa sig upp med händerna, då hon hade ont i nacken! Tempen låg då på 39,7
Ringde 1177 och dom sa att vi skulle åka in på en gång då de vill utesluta bla hjärnhinneinflammation
Vid 05:20 var vi inne på Sachsska Sös där de kände o klämde och gav medicin m.m.
Då visade sig det att Novalie hade Halsfluss / streptokocker igen i halsen, och svullnaden på halsens sida var körtlar som svullnat jätte mycket pga virus och därav smärta i hals och nacke.
Vi var hemma igen vid 9 tiden, vi alla somnade ett tag och vaknade vid 11 då vi som sagt hade tid på Nacka öron- näsa- hals 11:45.
Väl där så var det inte så mycket att diskutera om utan det blir operaton för Novalies del den 11 juni.
 
Absolut tycker jag att detta är nog det bästa sättet för Novalies skull,
då hon säkert har mer problem med halsmandlarna än utan dom.
Men jag är rädd och orolig för sövningen och hur lillskruttan kommer att må efteråt.
Det gör ju så fruktansvärt ont...
Var själv ca 4 år när mina bort opererades och jag kommer så väl ihåg smärtan!
Jag hoppas verkligen att allt går som det ska.
Och han som ska operera, opererar ca 20 barn i veckan, så han borde nog kunna sin grej.
Den 11 juni är v24 och som tur är så har jag semester v 25 och 26 så Novalie får verkligen tid på sig att kurera sig och må bra igen!
 
Ja hörrni nu fick ni en liten uppdatering av våra 2 senaste dagar!
Inte så kul men men sånt händer!
 
 
Idag är det Hokey som gäller.
Är sjukt glad att Finland kom vidare till Semifinal
och det som är ännu roligare är att dom kommer få möta Sverige...
Så ikväll blir det sjukt skoj...
Hejja Finland ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0